tisdag 12 mars 2013

18 - 20 januari 2013: Besökte goa vänner utanför Örebro

Helgen 18 - 20 januari besökte jag och Dante våra vänner Annika, Madelein och deras lille Alfons i deras hus utanför Örebro.

Var en jättetrevlig helg!! Fanns så mycket att prata om nu när man inte setts på länge och sedan blev det också lite shopping på Marieberg. De bodde ju allihopa förut strax utanför Göteborg, så då kunde vi träffa dem lite oftare, men sedan de flyttade till Örebro mitten av år 2011 så har det blivit mest samtal via telefon eller sms. Jag är själv väldigt dålig på att ringa mina vänner överhuvudtaget numera, så jag är glad för de få goda vänner jag har kvar som står ut med att jag inte ringer så ofta, men någon gång ibland händer det. Kul att få komma upp och se hur familjen har det i sitt nya fina hus och hur stor Alfons blivit sedan sist, redan drygt 1 år och 8 månader.

Dante tyckte det var faschinerande med en nästan jämnstor kompis. Dante är ju ganska lång för sin ålder, så det skiljde inte mer än några få centimeter mellan killarna. De var dock inte alltid så glada på varann, när Dante ville leka med samma saker som Alfons, men det är väl sådant de får lära sig hantera med tiden. Dante fick ett fint pussel i 1-årspresent av dem, så det skulle han få ta med sig hem och leka helt själv med. :)

Redan i början av helgen märkte vi dock att något inte stod rätt till med Dante, då han hade rödrosiga kinder och kändes jättevarm. Feber på drygt 39 grader, vilket höll i sig hela helgen. Trots det var han pigg och glad på dagarna. Vaknade dock typ varannan timme båda nätterna, så det var en trött mamma och Dante som åkte hemåt Göteborg på söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar