söndag 19 maj 2013

21 - 27 januari 2013: Fortsatt feber och mamma Ulrika på besök hos frissan

Under veckan innan Dante fyllde ett år så hände inte så mycket, då Dantes feber fortsatte var ganska hög hela veckan. Fick hoppa babyrytmiken, babysimmet samt ställa in 1-årskontrollen och vaccinationen pga sjukdom. Jag som hade tänkt vi skulle försöka träffa så många av våra goa mamma-bebis-vänner en sista gång innan jag började jobba 1 februari, men tji fick jag.

Nu i efterhand förstår jag att det troligtvis var tänderna som gjorde att han hade massa feber under denna perioden, för under februari månad fick Dante båda sina framtänder i överkäken och en tredje tand i nederkäken.

Jag fick komma iväg till frissan iallafall och färgade håret och klippte lugg igen, då jag ju ändå fått en ofrivillig lugg efter allt håravfall under graviditeten. Blev väldigt nöjd med både lugg och hårfärg. :) Kan verkligen rekommendera Åsa på Basement Saxx här i Gbg. Har gått och klippt mig hos henne i många år nu och är fortfarande lika nöjd varje gång. :)

Jättenöjd med lugg och färg på håret.
Helt osminkad på bilden, så det kan bara bli bättre.  :)
Inte för jag brukar sminka mig mycket, men lite iaf.
Äntligen blev vi också klara med renoveringen av sovrummet. Vi fick till slut de sista garderobsdörrarna som vi väntat länge på. Då vi klagat på att det tagit nästan två månader att få alla grejer vi beställt till sovrummet från bygghemma.se, så fick två lampor, en taklampa till Dantes rum och en bordslampa till fönstret i sovrummet, gratis som kompensation för att vi fick vänta. Det gillar vi. :)

Återkommer med bilder på det färdiga sovrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar