söndag 4 mars 2012

Fika med några vänner från jobbet

Idag kom Karin L, Karin S, Hanna och Therese, allihop kollegor och en fd kollega från jobbet, och hälsade på. Det var jättetrevligt! Var ett tag sen vi sågs och det är kul att börja träffa lite vänner igen efter att man nu varit nästan isolerad under 5 veckors tid. Det är iofs vårt eget val att vi varit isolerade, då vi dels behövt tid för att anpassa oss till det nya livet som föräldrar, få igång amning och komma in i rutinerna, men dels också för att det är så himla mycket influensor och andra sjukdomar som går nu. Framöver ska vi dock börja bli lite mer sociala igen.

I morse bakade jag en kaka inför fikat vars recept jag hittat på Coops hemsida. Stackars Dante var ganska kinkig under morgonen, så F (som själv var jättetrött) hade fullt upp med att trösta och försöka hindra honom från att gråta medan jag bakade och sedan tog en snabbdusch. Det lät gott med sockerkaka med hallon, choklad och marshmallows. Tyvärr märkte jag när vi skulle fika att de 30 minuter som det stod i receptet att den skulle vara inne i ugnen inte hade varit nog, så den var jättekladdig i mitten. Det var ju synd, men den gick att äta iallafall. :)

Vi fick jättefina presenter av tjejerna, se bilden nedan. Många bra saker som vi kommer få användning för framöver. Stort tack!!

Badbok, haklapp, skedar och skål samt en fin fotoram fick vi
av Karin, Karin, Hanna och Therese. Stort tack!!
Efter tjejerna gått sov Dante kanske 10 min i sin spjälsäng sedan började han gallskrika. Det visade sig att blöjan hade läckt så han var blöt i bak på ryggen och sedan var han hungrig, så jag bytte kläder och blöja på honom så snabbt jag kunde medan han var helt förtvivlad och skrek så han blev röd i ansiktet. Försökte trösta honom så gott jag kunde men inget hjälpte förrän han fick amma igen. Då blev han lugn och efter att ha ammat en stund så somnade han gott igen och sov nästan 2 timmar i sträck, då jag passade på att äta lite, slänga in en tvätt i tvättmaskinen, blogga & surfa lite.

Hoppas på en lugn & skön kväll. F som tyvärr fick rycka in & jobba idag kommer hem efter kl 22, men då ska han direkt isäng för han börjar jobba tidigt imorgon bitti igen. Dante får vänta till måndag eftermiddag innan han får mysa med pappa igen. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar