onsdag 29 februari 2012

Skottdagen idag

Idag har vi varit på första träffen med BVC föräldragruppen. Det var jättetrevligt! Många trevliga mammor och söta små bebisar. Två mammor bodde i samma område som oss. Två av mammorna och en pappa kände vi igen från MVC föräldragruppen som vi träffade under graviditeten. Överraskande nog så hette en av deras barn också Dante. Pappan till den andre Dante tyckte att våran Dante var Dante nr 2 eftersom vår Dante föddes nästan en månad efter deras. Spelar oss ingen roll. Vi hade tänkt ut namnet för längesedan och det var ingen tvekan om att det var en Dante som vi fick. Vilket sammanträffande dock att de just valt exakt samma namn. :)

Efter föräldragruppsträffen så åkte vi hem och jag satte Dante i Babybjörn-bärselen och började laga första maträtten av de tre middagana som vi fått ingredienser till i Linas Matkasse. Dante somnade faktiskt otroligt nog i bärselen när jag höll på och lagade mat. Det blev rödspätterullader i gräddsås med dill, potatis och en sallad med rivna morötter och zuccini. Blev rätt gott faktiskt, men jag tyckte jag kryddade fisken med lite för mycket svartpeppar. Var dock en rätt lätt rätt att göra, även fast det var en medelsvår rätt enligt receptet. Nu kvarstår två "snabba" middagsrecept, så det ska bli spännande att laga dem under någon av de kommande dagarna. Supersmidigt måste jag säga. Bra för oss också som vanligtvis inte brukar äta så mycket sallad och liknande nyttigheter till middagarna vi brukar göra hemma. Amma är dock en bra metod om man vill gå ner i vikt. Är numera nere i 75 kg, alltså 4 kg mindre än jag vägde innan jag blev gravid. Hoppas det fortsätter så. :)

Dante har sovit nästan hela dagen idag, vilket inte bådar gott för natten. Troligtvis kommer det ta lång tid innan han somnar i natt. Får skylla mig själv att jag inte försökt hålla honom vaken under dagen, men samtidigt är det så skönt att ha lite tid för sig själv utan att behöva amma honom hela tiden.

Raina, tyvärr har jag inte friat idag som du tyckte jag skulle göra, så det blir nog tyvärr inget bröllop i år iallafall.

God natt på er! Ni kommer säkert somna före oss i natt. :P

1 kommentar:

  1. Åh va kul med föräldragrupp! Även denna gång verkar ni komma in i det snabbare, vi fick kallelse idag men start nästa tisdag så snart så :-)

    Vi har med funderat på Linas matkasse, du får berätta mer sen om det är gott och om det är värt pengarna :-)

    SvaraRadera