fredag 4 maj 2012

Början av maj

I tisdags, 1 maj, var vi (liksom de flesta andra) lediga. F jobbade på med muren och plattläggningen i trädgården. På eftermiddagen kom sedan Therése, Kalle och lilla Bella och hälsade på. Det var ca 19 grader varmt ute och soligt, så vi drog ut markisen och fikade på altanen. Hade fixat lite fruktsallad och grädde samt köpt en jättegod kaka som kallades vaniljbrioche (eller något sådant). Gott var det i alla fall och det kändes som sommar. Jättetrevligt att träffa Therése, Kalle och Bella igen för det var längesedan vi såg dem pga de varit sjuka i diverse sjukdomar ända sedan januari när Bella skulle skolas in på dagis. Var också kul att se hur Therése mage växt, då hon nu är ungefär i mitten av graviditeten med nr 2.

Onsdagen spenderades hemma. Klippte lite gräs när Dante sov och försökte sitta ute och njuta lite av solen med ett paraply över Dante som då låg i mitt knä och ammade som vanligt. Hade varit skönt om han kunde sova lite på dagen, så man slapp ha honom i knät hela tiden. Samtidigt är han så mysig nu och jag älskar att mysa och prata med honom och vill inte missa en minut med honom för tiden går och han växer så fort. Får därför lite dåligt samvete ibland när jag önskar att jag kunde få ha lite mer egentid. Finns inte mycket tid över till annat när han fortfarande vill amma så mycket, helst hela tiden. Blir nog något enklare när han blivit lite äldre och inte ammar lika mycket. För att göra det bästa av situationen som den ser ut nu, alltså att försöka hålla både mig och Dante nöjda och glada, försöker jag nu hitta på minst en aktivitet om dagen som jag själv tycker är kul och som jag kan göra med Dante eller som Dante kan hänga med på.

Glömde förresten skriva att Dante skrattade för första gången i måndags, Valborgsmässoafton. Förut har han ju bara gett oss leenden, men denna gången skrattade han. Han skrattade till något när jag lekte med honom på mattan på golvet, men det riktiga skrattet kom när han låg och sov i min famn. Var ett riktigt långt och supergulligt bebisskratt. Blev jätteförvånad, då han ju faktiskt låg och sov. Drömde säkert något roligt. Så sött!!

En glad, snart skrattande kille. :)





2 kommentarer:

  1. Så tjusiga kläder! Tror minsann att de är direktimporterade från Portugal :-)
    Kram å roligt att sés imorgon //Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Dante tackar och bockar för kläderna. Han ser så sportig ut i dem och så är de så mjuka och sköna. Står "6 meses" (= 6 månader) på lapparna i dem. Portugisiska barnen är dock säkert lite mindre än svenska och sedan är ju Dante längre än normala 3 månaders bebisar, så de passar honom bra nu.

      Radera