fredag 4 maj 2012

Valborgsmässoafton

I måndags var det Valborgsmässoafton. F jobbade hela dagen, så jag bestämde mig för att hitta på något själv för jag hade inte lust att sitta hemma hela dagen. Hade några rabatthäften som bara gällde fram till 2012-04-30, så jag tänkte göra ett sista försök att utnyttja några erbjudanden.

Fick sällskap av Sophia, en av mammorna i föräldragruppen, in till centrum. Där använde vi en ät 2 för 1-kupong på Subway. Tog med oss baguetterna ut och satte oss på trappan vid Gustav Adolfs torg och njöt av maten, solen och pratade, medan bebisarna sov i sina barnvagnar.

Efter lunchen så begav jag mig till biblioteket och fixade ett bibliotekskort som jag behöver för att kunna boka in mig och Dante på diverse aktiviteter på Minibiblioteket på Röhsska muséet. Hade tänkt att vara med på en sång- och ramsestund samt babymassage där under maj månad.

Därefter gick jag och Dante förbi Fröken Olssons kafé. Där använde jag en kupong som gav mig en valfri stor muffins gratis om jag köpte en stor latte. Tog kaffet och muffinsen och satte mig på en låg mur mitt på det lilla torget som ligger strax intill utanför Kompassen. Där stod ett gäng gubbar och spelade något som lät som typ grekisk musik och det var fullt med folk på alla uteserveringarna. Även om det var lite mulet så var det ändå varmt, så värmen i kombination med musiken och folket runtomkring gjorde att det kändes som om man var utomlands. Härligt! Gav gubbarna en slant och sedan åkte vi hem och slappade resten av kvällen.

Kände mig som en riktig latte-mamma. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar