fredag 4 maj 2012

Promenad och lunch med fb-mammor

Igår, torsdag 3 maj, så träffade jag två av fb-mammorna, Camilla och Jasmina, i Brunnsparken kl 10. Det var kul att få träffa dem "live" för jag har lyckats missa de fikor och promenader med fb-mammorna som de varit med på tidigare. Vi promenerade med barnvagnarna från Brunnsparken till 7-Eleven vid Grönsakstorget och köpte yoghurtglass och kaffe och sedan promenerade vi vidare till Trädgårdsföreningen. Där satte vi oss i solen på en picknickfilt jag hade med mig. Var mysigt att sitta där och prata. Nathanael och Dante var vakna och vi lade dem på filten intill oss. Jasminas Eddie sov så gott i vagnen hela tiden så han fick ligga kvar där. Vi satt där tills det började närma sig lunchtid, då skulle Camilla hem och baka kakor till Nathanaels dop i helgen och Jasmina skulle springa några ärenden på stan.

Jag gick då till Café Kosmos där jag träffade en annan fb-mamma, Johanna och lilla Sigrid. Vi åt lunch där i solen. Johanna provade Kosmos LCHF-burgare som såg väldigt god ut med många goda röror. Själv tog jag en halstrad lax på salladsbädd. Den var också god. Äter så lite fisk, så jag tänkte passa på och äta när man kan äta god fisk ute på restaurang. Om jag äter ute så betalar jag med mina rikskuponger som jag köpt genom jobbet innan jag gick på mammaledighet. På det sättet tar det inte av föräldrapenningen jag får nu, för de pengarna försvinner snabbt när vi ska betala lån, ränta och övriga räkningar.

Efter lunchen gick jag och Johanna till Åhlens och jag köpte en för stor solhatt till Dante. Tänkte att han nog kommer växa i den till sommaren. På Åhlens tog hungern över för Dante och han började gallskrika, så jag betalade snabbt och vi skyndade ut med våra barnvagnar och satte oss på en bänk utanför Domkyrkan och ammade våra bebisar. Det var fortfarande soligt och fint men det hade börjat blåsa lite mer, så efter en stund var det inte så skönt att sitta där längre så då sade vi "hej då" till Johanna och Sigrid och åkte spårvagnen hemåt.

På kvällen blev det sedan packning inför dopet i Norra Kedum i helgen, då vi skulle åka direkt efter F kommit hem från jobbet idag, fredag. Vi hoppas att dopet kommer gå bra i helgen. Vädret verkar inte bli det bästa, så det är ju tur vi inte ska vara utomhus. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar