måndag 21 maj 2012

Vände sig till magläge idag

Ikväll låg Dante i babygymmet medan jag gick & gjorde några mackor till mig. När jag kom tillbaka med de färdiga mackorna hittade jag Dante liggandes på mage i babygymmet slickandes på filten. Han brukar inte gilla att ligga på mage så jag var förvånad över att han inte klagade mer över detta.

Jag såg inte hur själva vändningen gick till, men misstänker att han gjorde som när han drar sig själv runt i babygymmet, alltså ligger på rygg & lyfter upp båda fötterna typ mot hans vänstra axel. Då hamnar vikten för långt åt vänster så då välter han över & blir liggandes på sin vänstra sida. Från det läget brukar han typ "gå" framåt med fötterna så han förflyttar sig runt i en cirkel. Nu gissar jag att han sträckte ut sig när han låg på vänstersidan, så han råkade välta över på mage. Alla sätt är bra förutom de dåliga. :)

I helgen har Dante också upptäckt sina fötter & tar gärna tag i fötterna när han ligger på rygg.

Ska någon dag berätta lite mer vad vi gjort sedan jag skrev något senast & även lägga in lite bilder från dopet. Får se när jag får tid till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar