tisdag 18 september 2012

6 - 13 sept 2012: Pilates, babyrytmik, inflyttningsfest m.m.

Har varit dålig på att uppdatera bloggen. Har haft fullt upp, men har dock inte dokumenterat allt med bilder.

Har börjat träna pilates 2 ggr i veckan och det känns bra. Inser dock att det inte är någon bra idé att träna inne i stan om man måste ta bilen. Ofta fastnar man i rusningstrafiken och sedan så är parkeringsavgiften inte billig. Om man ska parkera riktigt nära träningsstället, som ligger vid Skanstorget (Skansen Kronan), så kostar det 35 kr/tim och det vill jag inte betala då jag redan betalar tillräckligt för att träna, tycker jag. Hittade som tur var ett parkeringsgarage nära ICA Haga som ligger rätt nära som kostar 12 kr/tim vilket är överkomligt.

Det är ett mysigt träningsställe och personalen är fantastisk, men det är för krångligt för mig att träna där. Måste ha ett träningsställen nära jobbet eller nära hemma eller både ock, annars fungerar det inte. Nu tar det minst 2,5 tim från att jag åker hemifrån tills dess jag kommer hem igen och då har jag fortfarande inte duschat som tar ytterligare tid. Hade jag åkt kollektivt hade det tagit ännu mycket längre, så det går inte tyvärr. Har ett 10-kort nu, så när det är slut så kommer jag nog köpa ett årskort på Sportlife igen.

Lördagen den 8:e så kom Dantes farmor och farfar på besök. De erbjöd sig att vara barnvakter så att jag och F kunde gå ut och äta på restaurang själva. Var jätteskönt och mysigt att gå ut och äta gott utan att behöva stressa i sig maten. Tusen tack till er!!

Vi har också babysimmat och har börjat med frivilliga dyk och Dante dyker själv (eller rättare sagt faller) från en flytande matta eller från någons famn. Han är jätteduktig och har verkligen börjat gilla babysimmet nu. Plaskar själv i vattnet som aldrig förr och jagar de flytande leksakerna.

Tisdagen den 11:e började babyrytmikkursen som jag anmält Dante till. Det var kul, men Dante var trött och grinig nästan hela tiden, vilket var lite tråkigt. Hoppas jag kan få honom mätt och utsövd till nästa gång. Det var två andra bebisar med som vi kände sedan tidigare. Det var lille Sixten, min kollega Henriks och Jennys lille son, samt lille Dante Ahl och hans föräldrar Dennis och Johanna från vår föräldragrupp.

På onsdagen den 12:e träffade jag några gamla jobbarkompisar från mitt förra jobb för lunch på Lagerhuset. Det var Katarina Ståhl, Maud Andersson, Susan Wallman, Camilla Wallin och Maria Ruokolahti. Var jättetrevligt som alltid.

På torsdagen fikade jag med Petra och hennes lilla Polly samt en vän till Petra och hennes lilla bebis på 6 veckor på Café Kultur på Stigbergstorget. Rekommenderar verkligen vaniljbullarna där. Såå krämiga och färska. Gick sedan en liten promenad med barnvagnarna in till stan, med två korta stop i två butiker, och tog sedan spårvagnen hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar