onsdag 5 september 2012

Besök på öppna förskolan i Munkebäck

Igår träffade jag & Dante min kära kollega & vän Sanja & hennes lille Luka som nu hunnit bli 4 månader. De har spenderat en stor del av sommaren i Kroatien med sol & värme, vilken lyx!!

Luka var jättesöt & hade växt till sig rejält sedan vi såg honom sist, då han var ca 6 veckor (har jag för mig), men i jämförelse med Dante var han fortfarande en liten gullig bebis. :) Dante är gullig också, men nu när han väger över 10 kg så tycker jag inte han räknas som en liten bebis längre ;)

Då Sanja med familj bor i Munkebäck så bestämde vi att vi skulle ses på öppna förskolan där på deras bebisöppet för 0 - 8 månaders bebisar. Det var kul. Många mammor & bebisar var där & Dante hittade många roliga leksaker att leka med samt en röd älg att gunga på eller kanske snarare hänga på. :)

Efter ca två timmar där så avslutade vi med en fika innan Dante blev för trött & kinkig. Både förskolan & fiket låg i Kulturhuset Kåken, vilket var skönt då man inte gärna ville vistas utomhus för mycket denna dag pga regn. Dante somnade sedan på någon minut i bilen, helt slut. :)

3 kommentarer:

  1. synd vi inte sågs varit på kåken några ggr men igår testade vi spira :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och Dante kan säkert åka till öppna förskolan på Kåken igen och träffa er där. Det fanns ju bra med parkering utanför, så det var ju lätt att ta sig dit med bil.

      Radera