söndag 4 november 2012

Besök hos Dantes farmor & farfar

I helgen besökte vi Dantes farmor & farfar i Norra Kedum.

Dante var tyvärr jätteförkyld & ögonen & näsan rann när vi kom dit på fredag eftermiddag. Det var omöjligt att få honom att somna på kvällen, så han fick sitta uppe med oss till strax efter midnatt då vi gjorde ett nytt försök som lyckades till slut.

Han sov ganska bra resten av natten & på morgonen, efter F gett D lite frukost, så tog Ds farmor & farfar hand om honom en stund, så jag & F kunde få sovmorgon. Såå skönt!

Vid 11.30 var Dante trött, så då fick han lägga sig i sängen med mig & sova en stund. Trodde han bara skulle sova ca 30 - 45 minuter som han brukar göra men han sov ca 1 tim & 15 min, så vi vaknade båda strax innan kl 13. Då gick vi upp. Jag skulle säkert kunnat sovit hela dagen, för man ligger ju lite minus på sömnkontot efter 9 månader utan att ha sovit en hel natt i sträck. Sovmorgon är dock lyx & väldigt skönt! Fick även sovmorgon på söndagen tack vare Ds snälla farmor & farfar. :)

Ds snuva blev bättre under lördagen men istället fick han hosta. Både hostan & förkylningen var dock bättre i morse, så vi åkte hem till Gbg efter lunch för att hinna till babysimmet.

Vi hann precis & Dante var glad & gillade badet. Vi gjorde ryggsäcksdyk idag, alltså jag hade D på ryggen & dök ner med honom under ytan. Gick bra. :)


Såhär såg stackarn ut i fredags, både rinnande ögon och näsa.

2 kommentarer:

  1. Wow ryggsäcksdyk låter ju ascoolt! Det fick vi aldrig testa... Verkar som ni haft lite bättre kursinnehåll än oss. Skönt att Dante är bättre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dante är mycket bättre. Verkar som värsta förkylningen gick över ganska fort. Peppar peppar.

      Ryggsäcksdyk låter väl kanske coolare än det var, men jag hade Dante på ryggen och böjde mig ner under vattnet så han också kom under vattnet en stund. Då jag inte kunde se honom så bra när han satt på ryggen var det svårt att bedöma om det gick bra eller ej, men han verkade inte få någon större kallsup iaf som tur var. :)

      Radera