fredag 30 november 2012

Update nattamningavvänjning

Även tredje natten utan amning gick bra.

Dante sov först från kl 19 - 21, men han somnade om direkt efter Fredrik lagt honom på rygg med huvudet på kudden igen. Sedan sov han till kl 04. F skulle åka till jobbet, då han börjar kl 05 denna veckan, så jag fick försöka få Dante somna om igen. Tog på mig min stora tjocka morgonrock, så Dante förhoppningsvis inte skulle känna någon "matlukt". Han skrek inte alls mycket utan verkade nästan lite apatisk eller introvert, då han låg i mitt knä med huvudet på en kudde jag lagt intill mig och stirrade stint på min digitala väckarklocka som lyser ganska skarpt i mörkret. Några försök gjorde han att försöka vända sig till mage, men jag höll emot och vaggade honom. Efter en timma somnade han. Sedan sov han till kl 07.20, så det var skönt. :)

Kl 12 hade jag och Dante lunchdate med Frida H men utan hennes lilla Ebba för ovanlighetens skull. Vi åt på Svenska hems restaurang i Mölndal, då det låg nära hennes jobb och säkerligen hade barnstolar. Var kul att ses igen, då det var ett tag sen sist.

Frida har jobbat nu i tre veckor, då hennes Andreas gått hem på pappaledighet. Deras lilla Ebba har dock kommit in i en period då hon är vaken och skriker flera gånger om nätterna, ibland flera timmar i sträck, så både Frida och Andreas var båda väldigt trötta och uppgivna då de försökt med det mesta. Vi håller dock tummarna för dem att det bara är tillfälligt, pga utveckling eller tandsprickning eller dylikt, så Ebba snart kommer återgå till att sova hela nätter igen som hon gjorde en gång för inte så länge sedan.

Efter lunchen hämtade vi en Bobby car (röd original) och en Brio plocklåda, båda julklappar till Dante, från Jollyrooms lagerbutik i Mölndal samt åkte förbi Backaplan och hämtade tapeterna vi beställt till sovrummet.

Nu sitter jag och Fredrik i TV-soffan, Fredrik spelar Xbox (Masseffect 3) för första gången på länge och jag bloggar. Dante sover gott och har nu sovit i snart en timme. Vi hoppas han fortsätter att sova nästan hela nätterna även i natt och framöver. Håll alla tummar! :)








1 kommentar:

  1. Tack för idag! Håller alla tummar jag kan för att Dante sover vidare så bra som han gjort!! Kram

    SvaraRadera