lördag 1 december 2012

Min ofrivilliga lugg

När man är gravid så tappar man i stort sett inget hår, vilket man annars vanligtvis gör hela tiden. Tyvärr tappar man alla dessa hårstrån man skulle tappat under graviditeten plus mer därtill under en kortare period efter barnet är fött. Detta är anledningen till min ofrivilliga lugg.

Under perioden när Dante var ungefär 3 - 8 månader så tappade jag otroligt mycket hår hela tiden. Fick stora nystan med hår i händerna när jag duschade & man hittade hår överallt i huset.

Det var till och med så mycket hår att Fredriks bror kommenterade det. Han sade det på ett väldigt snällt sätt, ungefär såhär: Inte för att det spelar mig någon roll, men ville bara säga att det ligger en hel hög med hår på golvet på toaletten. Tycker det är toppen att han vågar säga sådana saker för ibland blir man bara helt hemmablind & då är det bra om någon som inte bor i huset kan ge synpunkter eller tips. Jag sade dock till Christoffer som det var, att det räcker med en hårborstning så blir det en sådan hög på golvet. :p

Nu tappar jag inte lika mycket hår längre som tur är och luggen håller ju på att växa ut igen. :)

4 kommentarer:

  1. Alltid roligt att läsa din blogg. Du skriver så detaljerat och fint om livet med barn. Tack för fikan, vi får synas efter resor och jul och så : )Kram /Elin och Alvar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin. Jag tycker det är kul att skriva. Har dock alltid varit en person som har svårt att skriva kortfattat, så jag skriver ofta ganska mycket, vilket gör att det tar lite längre tid för mig att uppdatera bloggen. Inte alltid en bra egenskap att skriva mycket och detaljerat t.ex. när man skriver tentor eller dylikt på tid. Hann ibland inte svara på alla tentafrågor pga jag skrev så långa svar. :)

      Jag hoppas man kan spara denna blogg sedan på något sätt. Helst printa ut den om det är möjligt, så Dante själv kan få läsa den när han blir stor. Snart är ju mammaledigheten slut och då tror jag inte det kommer bli lika mycket bloggande från min sida när jag jobbar heltid. Vi får väl se. Kanske möjligt att pappa F vill överta bloggandet om Dantes vardag. :)

      Tack själv för fikan förresten. Hoppas verkligen vi hinner ses minst en gång, gärna flera gånger, innan jag börjar jobba igen 1 feb. Dante och Alvar kommer säkert uppskatta playdatarna mer och mer framöver. Kram!

      Radera
  2. Samma här! Det är så jädra tråkigt! Men i det stora hela spelar det så klart ingen roll :)

    SvaraRadera