söndag 16 december 2012

1 - 5 dec 2012: Far- & morföräldrar på besök & skattekurs

Nu har det verkligen varit fullt upp sedan jag skrev senast. Har inte haft tid att uppdatera bloggen förrän nu. 

Under helgen den 1 - 2 dec, så var Dantes farmor Birgitta och farfar Kent på besök. De bodde hos Christoffer, Ds farbror, så vi åkte dit och umgicks med dem där. Dante insjuknade dock under lördagen i ganska hög feber, biverkning av sprutan han fick veckan innan, så han var inte på sitt bästa humör. Sov dock en hel del i farbror Cs säng. 

På lördagen åt vi god pizza från Bellas Pizzeria på Herkulesgatan och på söndagen så åt vi jättegod julmat som Birgitta och Kent förberett (griljerad julskinka, en Jansson-variant, prinskorv, ägghalvor, sill m.m.) Det var första julmaten vi ätit i år. Christoffer hade bett dem göra julmat, då det i år är första gången på ganska många år som han måste jobba på sjön över jul och nyår och därför missar både julfirande och julmat. Det var ju första advent den söndagen, så det passade ju fint med sådan mat då. 

På måndagen föll den första riktiga snön i Göteborg, så det blev riktigt vitt på marken. Dante tittade fascinerat på de vita flingorna som föll från himlen utanför fönstret när han stod i soffan, lutad över ryggstödet och tittade ut. Man kunde se på honom att han tyckte detta var något nytt och spännande. Är så kul att studera Dantes ansiktsuttryck. Man kan verkligen tydligt se glädjen, nyfikenheten, ivern eller ibland rädslan, förvåningen eller ilskan i deras små ögon och ansikten. Så fantastiska och underbara de små är. Ibland kan man bara inte slita blicken ifrån dem och ibland måste man bara springa fram och krama dem. :)

På måndag eftermiddag så kom Dantes mormor Evy och morfar Jan (egentligen heter han ju Jan-Olof, men vi säger alltid bara Jan) på besök. Denna gången tog de tåget hit, så vi hämtade dem med bilen på Centralstationen. Jag hade anmält mig till en skattekurs på SAS Radisson hotel på tisdagen, så de hade lovat att vara barnvakter då., men för att Dante skulle vänja sig lite vid dem och för att de själva skulle få lite koll på Ds rutiner och vad han vill/får göra så kom de dagen innan. 

Tisdagen så var jag själv på skattekurs hela dagen för att uppdatera mig lite inför jobbstarten 1 februari 2013. Åkte hemifrån strax efter kl 08 och kom hem omkring kl 17. Kändes lite konstigt att vara ifrån Dante hela dagen, men det var kul att träffa några av kollegorna som också gick samma kurs. Dagen gav mig också lite mer inspiration till att börja jobba igen, men jag har fortfarande lite jobbångest. Tiden går för fort! 

Dante hade skött sig toppenbra hela tisdagen med sin mormor och morfar. Pappa F jobbade från kl 18 - 02.30 den veckan, så han hade sovit ända till kl 13.

Tanken var från början att mina föräldrar skulle åka hem tisdag eftermiddag/kväll, men då vi knappt hunnit packa alls inför Teneriffaresan som närmade sig med stormsteg, 6 - 13 dec, så bad jag dem stanna en dag till.  

Onsdagen ägnades åt packning och annat som vi var tvungna att fixa innan resan. Vi hann, men klockan var mycket innan jag var klar och kom i säng och sedan hade jag svårt att sova. Det blev endast ca 3 timmars sömn innan vi skulle gå upp igen, då vi siktade på att vara på Landvetter kl 06.00 på torsdag morgon. 

Tog endast ett enda kort under dagarna jag beskrev ovan, så här kommer det. Det är Dante med feberröda kinder som lånat farbror Cs cowboyhatt. :)



 



2 kommentarer:

  1. Gullunge i hatt! Saknar er! Hade varit kul om vi kunde få till en playdate under/efter helgerna! kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi saknar er också. Ja vore jättekul om vi kunde få till en playdate. Kanske efter helgerna, då vi kommer lägga en hel del tid på att renovera sovrummet i mellandagarna. :)

      Radera