fredag 21 december 2012

Snart är det julafton

Har inte julpyntat alls mycket här i huset, men några ljusstakar och en tomte har kommit upp iaf. Dante som brukar gilla lampor var genast fascinerad av ljusstaken och vill gärna peta på den och flytta runt den i fönstret.

Vi har köpt glögg också som jag och F druckit på kvällarna samt så har jag och Dante lyssnat på julmusik på dagarna nu sista veckan, så lite julkänsla har nog infunnit sig ändå. Nästa år ska jag dock pynta lite mer här hemma, för då kommer ju Dante vara större och kanske förstår lite mer vad som är på gång.

Idag har jag och Dante varit på stan nästan hela dagen och julshoppat. Kändes som resten av Göteborg också hade samma tanke för det var tjockt med folk överallt. Fick tag i allt jag tänkt köpa iaf, så nu är jag klar med julklappsinköpen. Inget mer besök på stan för shopping innan jul. Sen kommer ju trängselskatten efter nyår, så då kommer man säkert dra sig för att åka till stan pga det.

Shopping på nätet är verkligen supersmidigt. Har övergått mer och mer till det, om det är möjligt. Vissa saker kommer jag nog dock aldrig köpa på nätet, t.ex. skor eller dylikt som man måste prova för att känna om det är rätt storlek och om de är sköna osv.

Nu är F ledig i drygt 2 veckor så vi ser fram emot en härlig julledighet och julfirande samt hoppas att sovrumsrenoveringen går fort och smidigt.

Kramar till er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar