söndag 1 juli 2012

27 maj 2012: Mors dag!

Den 27 maj var det Mors dag. Det är första gången jag själv är mor på morsdag så jag tyckte vi skulle fira det lite. Fredrik hade inte ens tänkt på att jag också är mamma nu, vilket ju är positivt på ett sätt (då han kanske fortfarande ser mig mer som sambo än som mamma), så jag tog tag i firandet själv. :) Brukar inte fira morsdag så mycket annars, mer än att jag ringer mamma och gratulerar och ibland skickar ett kort eller så. Jag hoppas hon vet hur mycket jag älskar henne ändå, utan att jag ger henne presenter på mors dag.

Det blev inget avancerat firande av mors dag, utan det blev en enkel fika ute i det fria med familjen. Jag tog med mig en termos med lite kaffe och sedan gick vi förbi Coop Eriksberg och köpte två morotskakor och lite Coca Cola till Fredrik, så satte vi oss hela familjen på vår picknickfilt i solen på en gräsmatta nära Sannegårdshamnen och fikade. Det är kanske enda gången vi kommer fira mors dag, för jag förväntar mig inget firande i framtiden, men mysigt var det. :)


2 kommentarer:

  1. klart du kommer bli firad! dante kommer ge dig små blombuketter, nån egentäljd smörkniv, en blomma i korsstygn.. ja du vet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja det kanske blir så. Låter mysigt med lite egenhändigt gjorda presenter från Dante. :)

      Radera