söndag 26 augusti 2012

23 - 26 aug 2012: Frisörtid och släktträff

I torsdags så hade jag och Frida H bokat klipptid efter varann hos vår favoritfrisör Åsa på Basement Saxx på Karl Johansgatan i Majorna/Masthugget. Vi har båda gått hos Åsa i många år, så hon känner till oss ganska väl. Vi bokade tid efter varann för att vi skulle kunna ta med bebisarna, så när den ena av oss fick håret klippt och fixat, så höll den andra koll på våra två bebisar. Inte helt lätt alltid med en Ebba som kryper och en Dante som inte alltid är på sitt bästa humör. Dante kan numera åla sig fram, men vi lät honom inte visa sina färdigheter eftersom det räckte med en liten bebis på vift på golvet.

Frida klippte sig ganska kort och fick en supersnygg pagefrisyr. Själv var jag inte lika vågad, men klippet väl av drygt 10 cm på längden och färgade håret lite mörkare brunt. Det tog sin lilla tid, tror vi var på frisersalongen mellan kl 10.00 - ca kl 13.30. Efteråt gick vi till Café Zenit som låg runt hörnet och åt lunch. Jag åt wraps med lufttorkad skinka mm. Supergott!!!

Sedan tog vi en sväng med barnvagnarna i kvarteret och råkade springa på en barnklädesbutik som hette, DiGuLo. De hade 70%-rabatt, så jag köpte ett par blåa Ebbe-byxor till Dante som tidigare hade kostat 299 kr. Skulle aldrig köpa byxor till det ordinarie priset till Dante. Så mycket tycker jag inte ett par bebisbyxor kan vara värda. Då köper jag hellre tre eller fler par byxor för samma pris någon annanstans.

Helgen spenderades mestadels i Lidköpingsområdet. På lördagen var det släktträff i Filsbäck med Fredriks släkt på hans pappas sida. Flera av Fredriks pappa Kents kusiner och deras barn var där samt Kents morbröder och moster. Det blev en mycket trevlig tillställning med många nya ansikten och de serverade jättegod mat från Köttex samt god kladdkaka och cheescake till kaffet. De hade också ordnat lite lekar för barnen, så det var full fart hela tiden. Senare på eftermiddagen gick större delen av gänget ner till stranden i Filsbäck och då passade vi på att gå en kort sväng och hälsa på Yngve (Fredriks farfar) och Gudrun som bodde några gator bort. Efter det korta besöket hos Yngve och Gudrun, så åkte vi hem Fredriks föräldrars hus i Norra Kedum, då det var sovdags för Dante.

På söndagen (idag) var det dags för babysim igen, så vi gav oss av från Norra Kedum direkt efter lunch. Sedan var det bara att åka hem en snabbis och hämta Fredriks badbyxor och handdukar för att därefter omedelbart åka till babysimmet. Dante dök jättefint fyra gånger, så han hade som tur var inte glömt av hur man dök under sommaruppehållet.

Besök hos gammelfarfar Yngve och Gudrun





2 kommentarer:

  1. va smart!! vill också klippa burret.. ser ju ut som jag satt fingrarna i ett eluttag ;) klipper mig själv snål (ekonomisk) som man är.. lugg har jag tänkt skaffa mig.. men vi får se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man har ju inte så fet plånbok nu när man är mammaledig, men jag vågar inte klippa mig själv, så det får bli ett frisörbesök då och då. Det var dock i december jag klippte mig sist, så det blir inte så ofta. :P

      Lugg är fint ibland, men ångrar man sig så tar det så himla lång tid att spara ut det igen så det blir jämnlångt, så tänk dig för en extra gång innan du gör det. :)

      Radera