måndag 6 augusti 2012

Besök av lilla Ebba

I onsdags förra veckan fick vi besök av Frida, Andreas och deras lilla Ebba som är född 12 dec 2011. Alltid lika trevligt!!

Ebba visade sin nya färdighet, hon kan numera konsten att krypa framåt. Jätteduktig tjej. Det gick som ett huj när hon kröp. Dante ligger lite efter som knappt kan sitta själv, men Ebba är ju lite äldre, så han har ju fortfarande lite tid på sig. :)

OBS! Ebba är en väldigt snäll liten tjej, oavsett vad det står i bildtexterna nedan. ;)



Ebba och Dante: Vad vill ni vi ska göra?


Dante: Hon tog min hammare. Jag vill ha den!

Ebba: Glöm hammaren, den är min nu. Stick härifrån!!

Ebba: Kom och ta den om du törs.
Dante: Nej tack. Det räcker med ett blåmärke i pannan och
jag har lärt mig att man inte får slå tjejer.

Dante: Mamma! Pappa! Gör nåt då, jag vill ha min hammare!
Ebba; Neeeej du får den inte. Ge dig!!!

4 kommentarer:

  1. Vilka söta barn vi har. De passar lite ihop, som du sa lite lika :-) ska bli kul när de kryper båda två, då blir det nog fullt röj!! Tack för senast, ses snart igen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja både lika men ändå inte. Ögonen är väl det som skiljer dem åt. Annars är de ju ganska lika med runda kinder, lika knubbiga och nästan samma hårfärg osv. :)

      Radera
  2. Får nog leta reda på liknande leksak åt Ebba. Förresten så ÄLSKAR hon badankorna hon fått av er :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att hon gillar ankorna. Jag har köpt liknande baddjur till Dante och han gillar dem också. Plaskar och sparkar så det knappt finns något vatten kvar i badbaljan. :)

      Radera