torsdag 19 april 2012

Babycafé igen & träning

I tisdags var jag och några mammor och bebisar från föräldragruppen på Babycaféet igen och dessförinnan gick vi en lång promenad från Statoil vid Gropegårdsgatan till Wieselgrensplatsen till Slätta Damm, tog ett varv runt sjön där och sedan tillbaka via Wieselgrensplatsen till Babycafét i Kville. Var jättetrevligt även denna gången.

Trodde jag skulle få träningsvärk efter den långa promenaden med mammorna, då jag minst sagt är otränad för närvarande, men jag klarade mig bra. Har dock fått godkännande på efterkontrollen på MVC i veckan att det är fritt fram att börja träna, så jag får väl ta tag i träningen snart. Tror dock att barnvagnspromenader kommer vara den motionsform jag främst kommer tillämpa under den närmsta tiden i allafall, då Dante fortfarande vill amma typ hela tiden för annars blir han kinkig, så det är svårt att vara ifrån honom längre stunder.

Oavsett så känner jag att jag blir mycket gladare om man får komma ut en sväng på dagen och göra något. Finns en hel del kul saker (både nyttiga och onyttiga) som man kan göra hemma också, men oftast fastnar man i soffan pga Dante bara vill amma hela tiden. Vår BVC-sköterska sade vid senaste besöket att jag skulle försöka gå ut och gå med Dante i barnvagnen, i ca 1 timma per gång, minst en gång om dagen för att vänja honom vid att det går bra att vara ifrån mammas bröst en längre stund. Tror dock det kommer bli bättre på den fronten framöver då Dante börjar visa mer och mer intresse av att titta på sina leksaker, babygymmet och även TVn. Har fått för mig att det inte är så bra för en liten bebis att titta på TV, men Dante verkar gilla det och vi låter honom bara titta kortare stunder t.ex. då jag behöver få äta något eller gå på toaletten eller dylikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar