torsdag 17 januari 2013

14 - 17 jan 2013: Babyrytmik, babysim, lunchträff och playdate

Denna veckan har vi nästan haft något bokat varje dag, förutom i måndags då vi tog det lugnt.

Tisdagarna kommer vara fullbokade större delen av våren, då vi numera har babyrytmik på förmiddagen kl 10.30 och babysim på eftermiddagarna kl 16. Gick bra, men inte så lätt att få Dante att sova tillräckligt mycket under en sådan dag. Han blev rejält trött efter babysimmet.

Vi babysimmar numera på Lundbybadet, då den kursen vi går nu inte gick på Bräcke Diakoni denna perioden. På Lundbybadet får båda föräldrarna vara med och simma, så i tisdags så badade vi hela familjen. Var mysigt. Dante fick dyka mellan oss, för att träna lite mer på det och försöka övervinna hans "rädsla" för att dyka. Blir lite krångligare i duschen när vi alla har badat. Förut kunde ju den föräldern som varit på land ta hand om Dante medan den andre duschade, men nu skulle ju alla duscha efter badet. Dante fick följa med pappa F som är snabbare i duschen. Tyvärr fanns det inga barnstolar i duscharna här, vilket de hade flera stycken på Bräcke Diakoni, så Dante fick sitta på golvet och vänta medan pappa F tog en snabbdusch. Gick bra ändå, men det är ju så kallt i duscharna så man tycker ju synd om honom och vill ju inte han ska få någon urinvägsinfektion.

Igår träffade jag Anita, mitt ex Andreas mamma som jag fortfarande har kontakt med. Vi har under flera års tid pratat om att träffas någon gång, men det har aldrig blivit av. Jag är sällan i Lidköping city och hon är sällan i Gbg. Igår skulle hon dock till Gbg i ett ärende över dagen, så då lyckades vi få till en lunchträff. Var jättetrevligt att ses igen efter så många år.

Anita och Dante efter lunchen på Green & rum vid Nordstan. Lyckades inte få någon bild 
där de båda log, men glada var de båda två även om det inte syns här. :) Anita, tack för en 
trevlig lunch och hoppas du inte blir arg för att jag lägger upp denna bilden på dig. Kram

Det har varit ganska kallt i Göteborg de senaste dagarna, omkring - 4 till - 6 grader. Det är väl inte så farligt tänker säkert några av er, men den fuktiga luften här i Göteborg gör att minusgraderna biter i kinderna och känns ända in i märgen ibland. Då jag vill undvika trängselskatt i möjligaste mån, så har vi istället promenerat en del med barnvagnen och åkt kollektivt. När man är ute och går med barnvagnen i detta vädret så får man pälsa på både mig och Dante, så vi inte ska frysa. Tumvantarna i 100% ull som jag fick av Fs föräldrar i julklapp kom då väl till pass, liksom snooden som jag fick av mamma och pappa. Har inte frusit alls om händer eller huvud, trots att jag varit ute på ganska långa barnvagnspromenader i veckan. Verkligen toppen! Tror vantarna också kan passa F, så han kan använda dem sedan när han går hem på pappaledighet och ska dra barnvagnen på dagarna.


Idag har vi varit och hälsat på min kollega Sanja och hennes lille Luka. Var längesen vi träffade dem och Luka hade växt till sig rejält och blivit en stor och jättesöt kille på 8,5 månad som redan kunde krypa bra, sätta sig upp samt ställa sig upp mot soffbord och annat. Kommer inte dröja länge innan Dante och Luka kommer kunna leka med varann. Tiden går ju så fort.



Imorgon bär det av till Örebro eller rättare sagt Odensbacken. Jag och Dante ska hälsa på våra kära vänner Annika, Madelein och lille Alfons från fredag till söndag. Ska bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar