fredag 4 januari 2013

31 dec 2012: Nyår

Då vi haft fullt upp ett bra tag nu, så hade vi inte ens orkat försöka hitta någon trevlig nyårsfest, till vilken vi skulle kunna ta med Dante. Hemma såg det också ut som ett bombnedslag pga renoveringen, så vi kunde inte bjuda hem någon till den röran heller. Därför blev det nyårsfirande själva här hemma i huset, precis som förra året då jag var höggravid.

Vi fixade dock lite god mat och drack gott vin och riktig rosa champagne, så det blev riktigt lyckat & mysigt.

Trerättersmenyn bestod av följande:

Förrätt:
Formfranska med hemmagjord laxröra, bestående av creme fraiche, rödlök, gräslök, röd stenbitsrom (tror jag det var) och kallrökt lax

Varmrätt:
Ryggbiff av nöt med potatissallad och salladsmix

Efterrätt:
Fruktcocktail med gammaldags gräddglass och grädde

Till maten drack vi rödvin. Därefter gick vi över till champagnen som var en Lanson brut rosé som jag fått som tack-och-lycka-till-present från ett kundföretag när jag slutade på mitt förra jobb. Har sparat den länge för att kunna öppna den vid något speciellt tillfälle. Passade bra nu, då vi faktiskt har något speciellt att fira. Mer info om detta kommer framöver.

Dante somnade som vanligt omkring 19-tiden, så jag och F hade hela kvällen för oss själva. Vi kunde äta och njuta av maten och det goda drickat, medan vår kära ögonsten låg och sussade och sov så gott i sin lilla spjälsäng. Dante vaknade dock av alla fyrverkerierna utanför strax efter midnatt, så då tog vi upp honom på andra våningen så han också fick titta ut och se lite fyrverkerier. Han verkade tycka det var fascinerande att se alla ljusfenomenen utanför. Efter fyrverkerierna så gick vi och lade oss alla tre för att vara någorlunda pigga dagen efter, då Dante sällan tar sovmorgon. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar