onsdag 10 oktober 2012

24 - 30 sept 2012: Öppna förskolan och Tittut barnmarknad

Den tisdagen den 25:e var det babyrytmik igen och då kunde Fredrik följa med, då han började jobba kl 13 den veckan. Så var 4:e vecka kommer han kunna vara med.

På onsdagen så besökte jag och Dante Öppna förskolan Fyrklövern i deras nya lokaler i Fyrklövern nära Arvid Lindmansgatan där jag och Fredrik hade en lägenhet innan vi köpte huset. Vi visste att vår vän Jenny och lille Sixten också skulle komma dit samt Alexandra från fb-gruppen och hennes lilla Lykke.

Det var väldigt mycket mammor och barn där på öppna förskolan, så det var trångt vid sångstunden. Efter sångstunden droppade det dock av folk, så då blev det lite mer plats att leka på. Dante var hungrig så vi satte oss i köket och gav honom lite burkmat. När Dante sedan ätit färdigt tog jag mig en kopp kaffe. Hann dock inte dricka något, då Dante lyckades putta till koppen över hela bordet, trots att jag ställde den nästan på andra sidan av bordet från honom sett. Tur i oturen så fick varken Dante eller någon annan kaffe på sig mer än en liten droppe på socken.


Dante på öppna förskolan i sin nya Me&I-tröja och sockar. :)
Tog det lite lugnt med barnaktiviteterna denna veckan, då jag också försöker hinna med att träna själv två dagar i veckan när Fredrik inte jobbar och kan vara hemma med Dante. Tiden bara försvinner känns det som och dagarna går alldeles för fort.  
På lördagen besökte vi Tittut Barnmarknad i Nordlyckeskolan i Torslanda. När vi kom dit var det fullt med folk runt bordet och klädställningarna för barnkläder i storlek 86 - 92, så det var svårt att se vad som fanns när man knappt kom fram till borden, men efter en stund blev det lugnare och lite mindre folk, så man kunde titta lugn och ro. Dante och pappa Fredrik var utanför och väntade, då de inte tyckte det var så kul att kolla på kläder. Jag var i första hand på jakt efter overaller, fleecetröjor och dylikt inför vintern. Tyckte först inte jag hittade något men kom hem med följande för totalt 235 kr: en regn/vindoverall, en fleecetröja, en fleeceväst, två par termobyxor, ett par jeans, tre par skor (gummistövlar, fordrade gummistövlar och ett par fordrade vinterskor i storlekar från 23 - 27) och en svart softshelljacka. Känns som jag gjorde några fynd. Den blå regn/vindoverallen till exempel såg knappt använd ut och den kostade bara 60 kr. :)


1 kommentar:

  1. Va fin han var i Biltröjan :-)
    Hans lock i pannan är ju bara för gullig!! Lill-Elvis <3

    SvaraRadera