fredag 12 oktober 2012

Frost!!

Nu märker man att det börjar bli kallt ute och i förrgår hade vi den första frosten. Idag är det också frost ute. På dagarna kryper dock temperaturen upp till ca 12 grader och de senaste dagarna har varit soliga, vilket gör att träden blir så fantastiskt fina i sina grön/gul/orange/röda färger.

Nu börjar dock den krångliga tiden igen avseende vad man ska ta på de små när man går ut. Då de inte vistas så mycket direkt i solen när de är med ute, så blir de ju inte direkt uppvärmda av den, så det gäller ju att se till att de har tillräckligt på sig för att klara sig i skuggan den tid man planerar vara utomhus. Jag är själv en lite frusen av mig, så jag paltar själv på mig lite extra, så då är det lätt att Dante också får på sig lite för mycket.

Om det är någon som läser denna bloggen som vill dela med sig hur ni klär på er lille/lilla när ni är ute sådana här dagar, så vore jag jättetacksam. Alltid bra att få lite tips. :)

2 kommentarer:

  1. Idag körde jag på body, mjukusbyxor och sen vindoverallen, med mössa och vantar gick det fint att krypa i gräset. På morgonen kompletterade jag med en stickad tröja under. På fötterna små vinterskor från Kavat.

    Just nu ligger hon i vagnen ute i skuggan och sover i ovanstående samt åkpåse. Jag brukar klämma in finger i nacken och känna värme. Hellre lite kall än för varm säger de ju. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida. Alltid bra att veta hur andra klär sina barn, för jag har en tendens att ta på Dante för mycket. Jag brukar också försöka känna i nacken, men det är inte alltid lätt att komma åt den när man pälsat på alla kläder och mössa m.m. :)

      Radera